Reklama świetlna i inne produkty dla reklamodawców
Gdy spojrzelibyśmy wstecz, w minione wieki, posiłkując się choćby starymi dokumentami [...]
Pierwszy etap produkcji etykiet typu shrink sleeve polega na wykonaniu dokładnego projektu. Następnie produkt musi przejść przez szereg procedur, by w końcu trafić do klienta.
Etykiety shrink sleeve (inaczej etykiety termokurczliwe) zaczęto produkować już w latach 60. XX wieku. Jednak w tamtym okresie nie cieszyły się one aż tak dużym zainteresowaniem przedsiębiorców, jak obecnie. Wzrost popularności tej technologii nastąpił stosunkowo niedawno, gdy jej głównymi użytkownikami stały się firmy z sektorów: przemysłowego, kosmetycznego, farmaceutycznego i spożywczego. Względnie niski koszt produkcji i szeroki wachlarz możliwości w zakresie designu etykiet sprawiły, że shrink sleeve zyskały popularność także wśród mniejszych przedsiębiorców.
Etykiety aplikowane są na pojemnikach o różnych kształtach, nawet tych nietypowych. Dlatego też podczas pierwszego etapu produkcji należy najpierw wykonać dokładny projekt. Od kształtu etykiety zależeć będzie stopień kurczliwości folii, więc trzeba też wybrać odpowiedni skurcz — w tej kwestii projektanci sugerują się parametrem TD. W drugiej kolejności zwracają uwagę na grubość folii. Wielkość parametru TD zależy od tego, jak duża jest różnica np. między spodem butelki a jej szyjką.
Gdy folia zostanie już zadrukowana, następuje etap nawijania jej na rolę. Zanim jednak do tego dojdzie, musi ona zostać odpowiednio uformowana i sklejona w rękaw. Przygotowaną w ten sposób rolkę przepuszcza się przez specjalne urządzenie, którego zadaniem jest zbadanie jej jakości. Sprawdza ono, czy podczas klejenia rękawa nie wystąpił żaden błąd. Jeżeli etap ten zakończony zostanie pomyślnie, rolka może trafić w ręce klienta — można ją dostarczyć zarówno w formie oryginalnej, jak i pociętą na mniejsze części.
Ostatnim etapem jest już samo etykietowanie, które odbywa się w specjalnym tunelu. Etykieta pod wpływem wysokiej temperatury kurczy się i przywiera do pojemnika — dzięki temu można ją dopasować do opakowań o różnych kształtach.
Gdy spojrzelibyśmy wstecz, w minione wieki, posiłkując się choćby starymi dokumentami [...]
Mówi się, że reklama przeniosła się do Internetu. Ale czy na pewno? Niezależnie od tego jak [...]
Zawsze jest dobry czas, by stworzyć charakterystyczny logotyp dla firmy, jednak naprawdę idealny [...]